רמת השרון מתעוררת

רמת השרון שהיתה עד לא מזמן מועצה מקומית קטנה ושקטה, הופכת לאחת הערים המבוקשת באזור המרכז.

היא גובלת עם הרצליה, הוד השרון, תל אביב, וקיבוץ גליל ים. היא קרובה ונגישה לכל מקום במרכז ויש בה איכות חיים.

 

ברמת השרון מתגוררים קרוב לחמישים אלף תושבים במדד סוציו אקונומי גבוה בהרבה מהממוצע הארצי, אשר נהנים מאיכות חיים גבוהה.

 

שוק הנדל"ן ברמת השרון היה רדום במשך שנים רבות. אנשים לא עוזבים ולא מוכרים בה דירות כי טוב להם. לא היתה בה יותר מידי בנייה חדשה, לכן כל פרויקט חדש שנבנה בעיר, עולה לכותרות והופך לאטרקטיבי במיוחד.

 

 

בתים פרטיים דווקא ניתן למצוא קצת יותר בקלות אבל גם לא יותר מידי. יש אוכלוסייה וותיקה ומבוגרת, שהילדים עזבו את הבית ואין להם צורך בבתים כאלו גדולים. הם בעצמם התעייפו מלטפל בבתים ובחצרות הגדולות והם מבקשים לעבור לדירות בבניינים ומציעים את הבתים הפרטיים הגדולים למכירה.

 

מדובר על השכונות הוותיקות והאמידות יותר כמו נווה גן היוקרתית, רסקו עם מגרשים קטנים יותר, רובע הדר ואלון בחלקה המזרחי של העיר הנחשבים גם הם למבוקשים ויקרים וגם בשכונת הווילות היוקרתית -רמת שרון מערבית.

 

בשנים האחרונות שוק הנדל"ן ברמת השרון מתחיל להתעורר, יש פרויקטים של פינוי בינוי, תמ"א וגם פרויקטים חדשים שמתוכננים. יש ביקוש רב לדירות חדשות בעיר ולא סתם מחירי הדירות עולים ועולים ברמת השרון.

 

לדוגמא מחיר ממוצע לדירת 3 חדרים ברמת השרון בשנת 2016, נע בין 1,850,000 – 2,100,000 . התשואה בממוצע מהשכרת דירת 3  חדרים ברמת השרון היא כ – 3%.

 

 

אז איפה כן בונים ברמת השרון?

 

שני אזורים שמתעוררים ברמת השרון והופכים מבוקשים ביותר. אזור מורשה בדרום מזרח העיר, ואזור המשתלה במערב העיר.  

 

אזור מורשה הפך פעיל במיוחד בשנים האחרונות עם פרויקטים ותוכניות חדשות לבנייה. זוהי שכונה ותיקה, עם שיכונים ישנים אשר בה טמון הפוטנציאל הגדול להתחדשות עירונית וגידול עירוני. בנוסף לשיכונים הישנים יש במורשה לא מעט שטחים פתוחים המיועדים להפשרה וגם בהם מתוכננים להיבנות בהמשך פרויקטים חדשים.

 

שני מגדלים בני 21 קומות - מגדלי שבירו, כבר נבנו במורשה ברחוב אלכסנדרוני ומתחת להם פארק ירוק רחב ידיים.

 

 "מגדלי שבירו" ברחוב אלכסנדרוני - מורשה. 

 

עוד במורשה כבר עכשיו החלו פרויקטים גדולים של התחדשות עירונית. 8 מבני שיכון ישנים עם 168 דירות יהפכו ל– 4 מגדלים עם 588 דירות חדשות. פרויקט הנקרא "רמות השרון" והוא יבנה בשלבים.

 

הדיירים הקיימים אשר גרו בשיכונים, בדירות ישנות ומתפוררות בנות 3-4 חדרים בשטח ממוצע של כ – 55 מ"ר יקבלו דירות חדשות בנות 4-5 חדרים בשטח ממוצע של כ – 100 מ"ר עם ממ"ד, חניה צמודה ומרפסת. בנוסף יזכו לפארק ציבורי סביב הבית עם שבילי ריצה ואופניים, שטחים ציבורים מוצלים עם מתקני כושר, משחק לילדים מועדון דיירים ועוד הרבה פינוקים.

 

 8 מבני שיכון ישנים שיהפכו ל - 4 מגדלים חדשים ומפנקים. פרויקט "רמות השרון".

 

כך הופכת שכונת מורשה שהייתה נחשבת לשכונה מוחלשת יחסית לשכונה מבוקשת עם התחדשות טבעית באוכלוסייה, היא מושכת אליה זוגות ומשפחות צעירות המחזקות את השכונה.

 

אזור המשתלה ועד פי גלילות, אזור שהיה במשך שנים בוויכוחים מוניציפליים בין עיריית רמת השרון ועיריית ת"א.

הוויכוח הגיע לסיומו ולאחרונה אושר לבנייה פרויקט חדש שעומד לשנות את פני העיר בכל המובנים.

 

 פרויקט "רצועת הנופש" בין רמת השרון לת"א. רמ"י.

 

אזור שלם הנקרא "רצועת הנופש", מגדלים בני 8, 15, 18 ואף 21 קומות. כ – 6,700 יחידות דיור חדשות אשר מתוכן לא מעט דירות מוקצות לדיור מוגן. בתי ספר, גני ילדים, מוסדות ציבור ומסחר וגם כביש ראשי חדש, מקביל לכביש 5 שיחבר אף הוא בין איילון לכביש 4. כמו כן מתוכנן לבנייה ברצועה פארק מטרופוליני ענק, על שטח של מאות דונם שיכלול מרכז טניס, שבילי אופניים, שבילי הליכה שטחי ספורט ואזורי בילוי למשפחות.

 

 כביש חדש שיחבר את איילון לכביש 4 ויבנה במקבלי לכביש 5. רמ"י.

 

אז למה כל כך טוב לתושבי רמת השרון?

 

רמת השרון היא עיר שכל אחד היה רוצה לגור בה. זה מקום קטן וירוק, שיש בו מערכת קהילתית וספורט מפותחים, מגוון פעילויות לתושבים, גם הקטנים וגם הוותיקים יותר.

 

נכון שאין בה קניון גדול וזוהר, אבל יש בה את רחובות סוקולוב ואוסישקין המפורסמים עם החנויות והבוטיקים של המעצבים הכי שווים. אזור בילוי נוסף שיש ברמת השרון הוא מתחם הסינמה סיטי המקורי והראשון שנפתח וחי בשכנות טובה יחד עם קולנוע כוכב הוותיק הממוקם במרכז העיר ועדיין פעיל.

 

איך אפשר לכתוב על רמת השרון מבלי להזכיר גם את שני המקומות לעלייה לרגל של חובבי האוכל הביתי וחובבי המאפים והמתוקים - "עדנה" המסעדה שעדיין מגישים בה מאכלים ומטעמים. ואת בית הקפה "רביבה וסיליה" המפנק.

 

 "רביבה וסיליה"  - המכה של חובבי המתוקים. 

 

וגם מערכת חינוך מעולה יש ברמת השרון, עם אחוז מרשים של זכאים לבגרות. ואחוז מרשים אף יותר של מצטיינים.

עיר של חנונים? אולי, אבל כנראה שגם אתם הייתם רוצים לגדל שם את הילד שלכם.